Bezglutenowe brownie dla głodnych czekolady

Wypróbowałam przepis na przepyszne ciasto czekoladowe z kanału Allrecipies.pl na youtube. Zainspirowałam się znanym mi z ulubionej kawiarni smakowicie czekoladowym brownie z solonym karmelem. Dodałam coś od siebie. 



Składniki
150 g cukru
120 g masła
120 g gorzkiej czekolady
3 jajka
50 g gorzkiego kakao
1 czubata łyżka cukru waniliowego - w oryginalnym przepisie: 1 łyżka ekstraktu waniliowego

Opcjonalnie
1 puszka masy krówkowej (nie zużyłam całej), bądz samodzielnie przyrządzony karmel
orzechy nerkowca (można dodać dowolne i tak wyjdzie przepyszne)
szczypta soli


1) Tortownicę smarujemy masłem i wysypujemy kakao.

2) Roztrzepujemy jajka.

3) Czekoladę wraz z masłem kroimy na mniejsze kawałki. Rozpuszczamy w kąpieli wodnej, mieszamy do powstania jednolitej masy. Najlepiej sprawdzi się tu trzepaczka. Nie przerywając mieszania dodajemy cukier, kakao, jajka i cukier lub ekstrakt waniliowy.

4) Przelewamy do naszykowanej wcześniej tortownicy. Pieczemy przez 30 minut w piekarniku nagrzanym do 150 st. C.

5) Po tym czasie pozwalamy by ciasto stygło przez 10 minut. Nie ma sensu sprawdzać patyczkiem, czy jest już upieczone, gdyż z uwagi na rozpuszczoną czekoladę wciąż może być wilgotne. Odkrawamy od brzegów i spodu blaszki.

6) W tym momencie możemy zakończyć naszą kulinarną przygodę, bądź pokusić się o przygotowanie karmelu. Sama nigdy go nie robiłam, dlatego wybrałam się po puszkę masy krówkowej, którą posmarowałam wystudzone ciasto.

7) Na koniec kroimy garść orzechów. Podobnie jak szczyptą soli, posypujemy po wierzchu.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

I znowu ta jesień... Jak spędzać czas, gdy pogoda nas nie rozpieszcza?

5 filmów na sobotę

Sztuka miejska rodem z Bielska: murale